O tutorstvu

Namen tutorstva:

  • izboljšanje učnega uspeha
  • seznanjanje dijakov z načinom učenja
  • olajšajo vključevanje dijakov v srednjo šolo (uvajano tutorstvo)
  • čim lažje prilagajanje novincev na zahteve šole
  • povečanje medsebojnega sodelovanja
  • omogočanje brezplačne pomoči dijakom
  • ozaveščanje pomena prostovoljstva
  • vzgajanje dijakov v družbeno odgovorne osebe s čutom za medsebojno pomoč

Tutorji so lahko:

  • dijaki šole, ki so nadpovprečno uspešni pri določenem predmetu,
  • dijaki drugega, tretjega in četrtega letnika.

Zakaj izbrati tutorja? Ker tutor

  • pozna tvoje učitelje;
  • zelo dobro pozna vsebine, ki jih obravnavate pri pouku;
  • ve, katere vsebine posamezni učitelj poudarja;
  • je tvoj sovrstnik in ti najlažje razloži snov;
  • si s tutorjem na uri sproščen;
  • dela brezplačno.

Kaj moram vedeti o tutorju?

  • Dela prostovoljno.
  • Za svoje delo ne prejme plačila.
  • Dobro pozna vsebine, vendar ni učitelj in vsega na zna.
  • Dela v prostem času.

Kako stopiti v stik s tutorjem?

  • Pišem na elektronski naslov tutorja.
  • Kontaktiram koordinatorja tutorjev.
  • Kontaktiram učitelja predmeta, pri katerem bi potreboval tutorja.
  • Kontaktiram razrednika.

Prednosti za tutorja:

  • Ure se prizna kot OIV in IV;
  • prispeva točke v tekmovanju za nagradni izlet;
  • se upošteva kot referenca pri nadaljnjem izobraževanju in poznejši zaposlitvi;
  • izkazuje moralne vrednote posameznika;
  • ob koncu šolanja prejme nagrado šole.

Oblikovanje tutorske skupine

  • razredniki na uvodni uri dijake seznanijo z osnovnimi podatki o tutorstvu;
  • predmetni učitelji kontaktirajo dijake, ki se jim zdijo primerni za tutorje, in jih povabijo na uvodni sestanek;
  • za vsak predmet se določi učitelj tutor, ki vodi, usmerja in nudi pomoč dijakom tutorjem v okviru svojega predmeta;
  • za vodenje, organizacijo pripravo smernic in drugih pravnih podlag je odgovoren koordinator tutorjev;
  • koordinator tutorjev pripravi seznam tutorjev in njihove kontakte.

Naloge dijakov tutorjev

  • pripravijo seznam prostih terminov oziroma se z zainteresiranimi dijaki za vrstniško pomoč dogovorijo za proste termine;
  • vodijo mesečno poročilo o opravljenih urah medvrstniške pomoči;
  • spoštujejo anonimnost in dijaški kodeks.