O tutorstvu
Namen tutorstva:
- izboljšanje učnega uspeha
- seznanjanje dijakov z načinom učenja
- olajšajo vključevanje dijakov v srednjo šolo (uvajano tutorstvo)
- čim lažje prilagajanje novincev na zahteve šole
- povečanje medsebojnega sodelovanja
- omogočanje brezplačne pomoči dijakom
- ozaveščanje pomena prostovoljstva
- vzgajanje dijakov v družbeno odgovorne osebe s čutom za medsebojno pomoč
Tutorji so lahko:
- dijaki šole, ki so nadpovprečno uspešni pri določenem predmetu,
- dijaki drugega, tretjega in četrtega letnika.
Zakaj izbrati tutorja? Ker tutor
- pozna tvoje učitelje;
- zelo dobro pozna vsebine, ki jih obravnavate pri pouku;
- ve, katere vsebine posamezni učitelj poudarja;
- je tvoj sovrstnik in ti najlažje razloži snov;
- si s tutorjem na uri sproščen;
- dela brezplačno.
Kaj moram vedeti o tutorju?
- Dela prostovoljno.
- Za svoje delo ne prejme plačila.
- Dobro pozna vsebine, vendar ni učitelj in vsega na zna.
- Dela v prostem času.
Kako stopiti v stik s tutorjem?
- Pišem na elektronski naslov tutorja.
- Kontaktiram koordinatorja tutorjev.
- Kontaktiram učitelja predmeta, pri katerem bi potreboval tutorja.
- Kontaktiram razrednika.
Prednosti za tutorja:
- Ure se prizna kot OIV in IV;
- prispeva točke v tekmovanju za nagradni izlet;
- se upošteva kot referenca pri nadaljnjem izobraževanju in poznejši zaposlitvi;
- izkazuje moralne vrednote posameznika;
- ob koncu šolanja prejme nagrado šole.
Oblikovanje tutorske skupine
- razredniki na uvodni uri dijake seznanijo z osnovnimi podatki o tutorstvu;
- predmetni učitelji kontaktirajo dijake, ki se jim zdijo primerni za tutorje, in jih povabijo na uvodni sestanek;
- za vsak predmet se določi učitelj tutor, ki vodi, usmerja in nudi pomoč dijakom tutorjem v okviru svojega predmeta;
- za vodenje, organizacijo pripravo smernic in drugih pravnih podlag je odgovoren koordinator tutorjev;
- koordinator tutorjev pripravi seznam tutorjev in njihove kontakte.
Naloge dijakov tutorjev
- pripravijo seznam prostih terminov oziroma se z zainteresiranimi dijaki za vrstniško pomoč dogovorijo za proste termine;
- vodijo mesečno poročilo o opravljenih urah medvrstniške pomoči;
- spoštujejo anonimnost in dijaški kodeks.